jueves, 10 de febrero de 2011

EMOTIONAL INTELLIGENCE


Ejercicio sobre el uso del diccionario, identificar: sustantivos, adjetivos, adverbios, artículo, la preposición, la conjunción, los demostrativos, sufijos y prefijos.





Emotional intelligence (EI) is the ability, capacity, skill; or, in the case of the trait Emotional Intelligence model, a self-perceived ability to identify, assess, and control the emotions of oneself, of others, and of groups.

Emotional intelligence plays an integral role in defining character and determining both our individual and group destinies. It involves the ability to monitor one's own and others' emotions, to discriminate among them, and to use the information to guide one's thinking and actions. In short, to embrace the power of emotions intelligently. It involves abilities that may be categorized into five domains:

Self-awareness:
Observing an emotion as it happens; realizing the prior ideas and conceptions that underly an emotional response; being open to intuitive insights; emotional honesty - a developed sense of integrity and authenticity.

Emotional  maturity:
Facing up to fears and anxieties, anger, sadness and 
discontent and expressing that energy constructively, whilst retaining spontaneity.

Self-motivation: Channeling emotional energy in the service of a goal; openness to new ideas; the ability to find breakthrough solutions and to make sound decisions; resilient optimism based on competence; sense of responsibility and personal power to get things done in accordance with what is needed and wanted.

Empathic  understanding:
Sensitivity to others' feelings and concerns and willingness to respect their perspective; valuing the differences in how people feel about things; the capacity to trust and be trusted, to forgive and be forgiven.

Quality  communication:
Managing emotions in others through communication based on 
empathy and understanding, to build mututal trust; social skills, including constructive handling of disagreements and the ability to create and sustain friendships; leadership effectiveness.

Assess [ə'ses] verbo transitivo (el valor de algo) valorar.
    
Involves  [ɪn'vɒlv] verbo transitivo 1 implicar, involucrar.

Among /ə'mʌŋ/ preposición  entre.

Awareness [ə'weənɪs] nombre conciencia.

Maturity /mə'tʊrəti / ||/mə'tjʊərəti/ n uncountable (physical) madurez .

Sustantivos (emotional,  sensitivity, emphaty)
Verbos (hability, capacity, observing)
Artículos (an, the)
Adjetivos (emotional, personal)
Adverbios (intelligently, constructively)
Preposición (to, into, among)
Conjunción (and, that)
Demostrativos (that)
Prefijos (discontent, disagreements)
Sufijos (willingness, effectiveness)

RESUMEN

Inteligencia Emocional: es la habilidad de reconocer sentimientos propios y ajenos y la capacidad de manejarlos; jugando un papel fundamental en la integración de habilidades de nuestro comportamiento individual y grupal. Estas habilidades se clasifican en 5:
Conciencia en sí mismo: observación de una emoción y de las ideas previas ante una respuesta emocional. Honestidad de emocional.
Madurez Emocional: hacer frente a los temores y ansiedades manteniendo la espontaneidad y el autocontrol.
Auto motivación: canalizar la energía emocional y optimismo ante un objetivo, creando soluciones innovadoras.
Comprensión empática: La sensibilidad a los sentimientos de otros y las preocupaciones y la voluntad de respetar su punto de vista.
Calidad de la comunicación:
Controlar las emociones de otros a través de la comunicación basada en la empatía y el entendimiento, para construir la confianza 
mutua, amistades y liderazgo.





Espero que este ejercicio haya sido de ayuda igualmente que el texto, utilicen y profundicen estas estrategias. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario